מהי תפילה, ומהי תפילה להצלחה?

מאז ומתמיד ביהדות, חלק ניכר מעבודתו של יהודי את אלוקיו היא התפלה. התפילה היא כמשה כן היא, מלשון "פילול", כלומר ייחול וביטי של רצון. כאשר היהודי מתפלל אל אלוקיו, הוא בעצם מביע את רצונו בצורה של מילים ובניסוח מסוים, ומודה או מבקש מאלוקיו בקשות ושאלות.

ביהדות, ישנם שני סוגי תפילות. ישנה התפילה הקבועה, בעלת הנוסח שנקבע כבר בדורות הקודמים לנו, על ידי חכמי הדורות, ואתו נוסח עם שינויים מסוימים מעדה לעדה, מלווה את עם ישראל לאורך הגלות והחזרה לארץ. התפילה הקבועה נאמרת שלש פעמים ביום, בשחרית, במנחה ובערבית. בנוסף, קיימות תפילות קבועות לחגים ולאירועים דתיים מסוימים כגון ברית מילה, חתונה או "תשליך" הנאמר בראש השנה.

סוג נוסף של תפילות, הוא תפילות אישיות. תפילות כאלו, נאמרות על ידי האדם בספונטניות, כלומר ללא נוסח קבוע, בהתאם לסיטואציה בה הוא נמצא. אומנם, לעיתים קשה לאדם לנסח לעצמו את התפילה האישית בצורה טובה ומדויקת, ולשם כך במהלך הדורות האחרונים, קמו רבנים גדולים וחיבור נוסחים שונים לתפילות אישיות, שיתאימו לסיטואציות מסוימות. אחת מהתפילות המרכזיות בתחום זה, היא התפילה להצלחה.

ננסה להציג בפניכם את הסיטואציות בהם מומלץ לומר את התפילה, ואף נציג בפניכם מספר נוסחים שונים לתפילה זו.

 

מתי נאמר תפילה להצלחה?

 

יציאה ליום עבודה

איש עסקים או קריירה, שנמצא בתחילתו של יום עבודה ארוך ומתיש, בו יצטרך להתרכז במגוון מישורים, להשקיע כספים בערוצים מסוימים, או לחלופין לבצע עסקאות בעלות סיכון כספי מסוים. עליו להבין כי בסופו של דבר הכול מלמעלה, וההצלחה תלויה רק בריבונו של עולם. לכן, מומלץ לו מאוד בתחילת כל יום, לפני צאתו מהבית, לעצור לרגע את שטף החיים ולומר את התפילה להצלחה. מובטח לו, כי אותה תפילה תשנה לחלוטין את גישתו לתובנותיו, לעסקיו ולעבודתו.

 

עמידה בפני סיטואציה מורכבת

החיים, מזמנים לנו מגוון מבחנים, בדיקות ורגעים מורכבים, שמצבים אותנו בעמדת לחץ. לדוגמה, סטודנט קודם מבחן גדול, נער לפני הטסט הגורלי, בוגר אוניברסיטה שמגיע לראיון עבודה במקום שקשה להתקבל אליו, ועוד מגוון סיטואציות מעין אלו. בנקודות הרות גורל אלו, שהלחץ נמצא בשיאו, ואנו מחפשים משען להיאחז בו, מומלץ מאוד לעצור ולומר את התפילה להצלחה.

 

מהן התפילות להצלחה?

ישנן מספר תפילות מרכזיות להצלחה. הראשונה היא תפילה שחיבר רבי נתן מברסלב, תלמידו של רבי נחמן מברסלב. בנוסף, קיימת תפילה שחיבור אותה רבינו תם, אחד מראשוני אשכנז, והוא מבטיח כי היא תסייע לאומרים אותה בכל יום. נוסף על אלו, החיד"א, כתב בספרו: "עבודת הקודש" , נוסח תפילה שיסייע לאומרים אותה בכל עת.

 

לסיכום

אמרו את התפילה לצלחה בכל הזדמנות, ותזכו לישועות ולסייעתא דשמיא בכל מישור בחייכם.

תפילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן