דגל ישראל לרכב – ציונות במיטבה

מדינת ישראל, למרות היותה קטנה מאוד מכילה בתוכה סוגים רבים של אנשים וקבוצות, לכל קבוצה יש אג'נדה, דעות ואורח חיים שונה מהאחרת ולעיתים ישנם אפילו התנגשויות ביניהם.

כאשר אחת הקבוצות מרגישה שנעשה עמה או עלול להיעשות עמה דבר שאינו צודק היא מחליטה להתקומם ולצאת נגדו, פעם אחת בשנה רוב הקבוצות קמות ותומכות בדבר מסוים והוא יום העצמאות של מדינת ישראל.

כמה חודשים לפני יום העצמאות, מתחילים לצוץ בכל מקום סוחרי דגלים עם מגוון רחב של דגלים לרכב בסיטונאות, כמו פטריות אחרי הגשם, בהתחלה רואים מעטים ולאט לאט ככל שמתקרבים ליום הגדול הצבעים השולטים ברחוב הם כחול ולבן.

כיום, כאשר אנשים רוצים להביע תמיכה כלשהי באמצעות תליית דגלים הם קודם כל תולים בביתם, כך שכל מי שיעבור יראה – פה גר תומך של דבר מסוים, המקום השני שמשמש כמקום ביטוי לתליית דגלים וסטיקרים הוא הרכב.

רוב האנשים נוסעים עם הרכב שלהם למקומות רבים וכך, גם במקום משכנם הקבוע וגם בכל מקום אליו הם הולכים הם לוקחים עמם את הדגל שבו הם מאמינים.

במדינת ישראל של היום, שבעים שנים לאחר הקמתה גרים גם אנשים שאינם תומכים בקיומה ואף אינם חוגגים את יום העצמאות, לכן ישנם מקומות שתליית דגל ישראל אינה מתקבלת בשקט.

אך רוב האזרחים, גם אם אינם מסכימים עם המדינה ומנהיגיה ברוב השנה, שמים לרגע בצד את הקושי, התככים והמריבות וחוגגים את חגם של הישראלים.

כמו לבוש חג, שאנו לובשים בחגים מסוימים, ביום העצמאות, הרכבים לובשים כחול לבן ואנשים רבים בעצם אומרים אנחנו חוגגים את חגה של מדינת ישראל.

כשאנו הולכים ברחוב ביום העצמאות אנו מרגישים גאווה, המדינה שלנו קיימת שבעים שנה והגיעה לשיאים שמדינות גדולות וותיקות הרבה יותר לא יגיעו לעולם, בדרך כלל תחושת הגאווה מתחזקת יחד עם סממן חיצוני וביום העצמאות מה שמחזק את תחושת הגאווה הישראלית שלנו הם הדגלים הרבים התלויים על המכוניות והבתים.

הדגל שלנו מסמל כל כך הרבה דברים עבורנו, הוא זה שמונף ברגעים הקשים ביותר במדינה, הוא שעוטף את חיילנו שאינם חזרו מהקרב הביתה, הוא שמורד לחצי התורן כדי לסמל ימים לא פשוטים במדינה אך מצדו השני הדגל שלנו מונף ברגעי השיא והגאווה הגדולים ביותר שלנו, הוא שמונף בזכייה בתחרויות ברחבי העולם, הוא שמתחיל את חגיגות יום העצמאות ברחבי הארץ, הוא שנתלה בעת ניצחונות מול אויבנו.

כבר מגיל קטן מאוד עמדנו בשורה בגן עם דגלים קטנים ושרנו "כל הארץ דגלים דגלים, עם שמח טף צוהל, חג היום לישראל" (מילים: רפאל ספורטה), הדגלים מבטאים עבורנו את הציונות האמתית, הפשוטה של אהבת המדינה ולכן כאשר אנו תולים דגל ישראל על הרכב שלנו, אנו מצהירים על הציונות שלנו והאהבה שלנו למדינה.

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן