איך בוחרים הצגות ומופעים לבתי ספר בחינוך הממלכתי דתי? אין זו החלטה פשוטה והיא צריכה להתבצע בכובד ראש על ידי צוות בית הספר.

 

מדוע חשוב להביא מופעים בעלי תכנים ערכיים לבתי ספר מהחינוך הדתי ממלכתי?

החינוך הממלכתי דתי במדינת ישראל הינו חינוך המתבסס על עקרונות וערכים מהיפים והחשובים ביותר בדת היהודית. הילדים אשר גדלים תחת חינוך זה גדלים להיות בני אדם הגונים ובעלי סל ערכים רחב.

כאשר בוחרים מופעים והצגות המגיעים לתוך מערכת חינוך זו יש לבחור בקפידה מופעים אשר יתאימו את הערכים עליהם מבוססת מערכת החינוך הזו, ויאפשרו לילדים מלבד ההנאה גם ערך מוסף ונקודות שונות למחשבה מתוך העולם היהודי ערכי. נציג בפניכם שלושה רעיונות למופעים כאלו שיתאימו את ערכי החינוך הממלכתי דתי ויהפכו את היום של הילדים למעניין ומדהים.

 

הופעת חיות

הבאה של חיות שונות אל בית הספר והחשיפה של הילדים אל חיות שבהם אולי מעולם לא נתקלו. הילדים לומדים כיצד לנהוג בעדינות עם החיות, ללטף או להאכיל ברוגע ובשלווה. פעילות שכזו תלמד את הילדים להיות נעימים יותר לסביבתם ולקבל את השונה. להביט ולהמתין ולא לנהוג באלימות. פעילות שתעורר בהם אומץ וסקרנות. לרוב מביאים למופעים אלו חיות כמו ארנבים, סוסי פוני, נחשים ולטאות, ציפורים שונות – לרוב תוכים וכולי.

 

מופע שירה בציבור

הופעה בה ישירו יחד בחברותא הילדים שירי ארץ ישראל, ילמדו תכני מולדת חשובים וערכיים וילמדו לשלוט בסגנון השירה שלהם ואולי אף יגלו את החיבה שלהם לשירה. פעילות מגבשת ומהנה לילדים ולמורים גם יחד. לרוב מופעי שירה בציבור יכללו שירי ארץ ישראל היפה והטובה.

ניתן לשלב מופעי שירה בציבור עם שיעורי ריקוד קלילים שמתאימים לשירים, כמו הורה וריקודיים עממיים. כך שהמופע מתאים גם ילדים המעוניינים בשירה וגם לילדים אשר מלאי אנרגיות וצרכים את התזוזה והריקוד משולב כחלק מהמופע.

 

הופעת אמן חושים וקוסמות

הופעת אמן חושים מותאמת עבור הילדים תכיל בתוכה תכנים ערכיים ומלמדים שישאירו את הילדים עם ערך מוסף מהחוויה. בנוסף הופעת אמני חושים תשאיר את הילדים נדהמים ונפעמים. סקרנות במופעי קוסמות היא דבר נפוץ בקרב ילדים, הם יגלו עניין רב, ילמדו ויזכו לחוויות אשר יישארו איתם גם בתום המופע לעיתים שנים אחר כך.

מופעי חושים וקוסמות נגישים לעולם הילדים, מערבים אותם ומאפשרים להם לקחת חלק פעיל בתוך המופע. אמן החושים יהיה אדם נעים הליכות ומסקרן אשר ישבה את הילדים בקסמיו במלוא מובן המילה.

המופע יכול לכלול פעלולי קלפים ואביזרים שמשאירים את הילדים נדהמים וגם לשלב ערכים מתוך העולם היהודי בהופעה. המופע המהפנט יגרום לילדים לחשוב עם עצמם ולהעשיר את עולמם הפנימי וגם לחוות חוויה ייחודית ומהנה מאין כמותה.

בית ספר דתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן