לאורך דורות רבים יהודים הקפידו לאכול בשר ועוף בשחיטה כשרה לפי ההלכה בלבד.

עם התקדמות התעשייה גבר הביקוש לבשר ועוף כשרים, ומכאן גדל הביקוש לשוחטים כשרים.

לאחר קורס שחיטה ניתן לעבוד בארץ ובעולם, להתפרנס בכבוד ולעסוק במקצוע יהודי המסייע לאחינו ברחבי העולם.

 

מהי שחיטה כשרה?

בשחיטה כשרה ישנם מספר מרכיבים. ראשית, על השחיטה לקרות בפעם אחת ולכן על הסכין להיות חדה במיוחד. שנית, ישנם מספר מבחנים שבשר הבהמה עובר אחר השחיטה על מנת לקבוע את כשרותו ואת רמתה. לבסוף, עבודת השחיטה כוללה גם פירוק הבשר והעוף עד רמה מסוימת, בדיקת חלקי הבשר והכרעה בשאלות הלכתיות העולות תוך כדי עבודה. שיטת השחיטה הכשרה מסבה מינימום אפשרי של כאב לבעל החיים מתוך עקרון "צער בעלי חיים" ומיועדת לציבור שומרי הכשרות בארץ ובעולם.

 

למה ללמוד שחיטה כשרה?

כיום צריכת הבשר והעוף עלתה לאין שעור לעומת שנים קודמות ולכן ישנו צורך רב גם בבשר ועוף שעברו שחיטה כשרה. מאחר והעבודה עמוסה ואינטנסיבית, יש צורך בשוחטים יראי שמים הבקיאים בהלכות ומסוגלים לעמוד בלחץ ולפתור בעיות שונות המתעוררות בקו השחיטה. שחיטה כשרה היא מסורת ישראל מזה שנים רבות ועיסוק בכך יכול לסייע לקהילות יהודיות רבות ברחבי העולם. קצב השחיטה הגבוה דורש מהשוחטים להיות מיומנים, זריזים ומדויקים על מנת לגרום לכמה שפחות כאב לבעל החיים הנשחט יחד עם הקפדה על כללי הכשרות. שוחטים יהודים היודעים לשחוט שחיטה כשרה נחוצים מאוד בשוק ולכן ימצאו עבודה בקלות יחסית, אם יוכשרו כראוי.

 

מה לומדים בקורס שחיטה כשרה?

לימודי שחיטה כוללים בתוכם לימודי הלכות שונות יחד עם לימודי טכניקה. בקורס שחיטה כשרה יילמדו גם מיומנויות שונות הנוגעות לסכין השחיטה, השחזתה ובדיקתה וגם הלכות הקשורות לשחיטה עצמה כמו כיסוי הדם, דיני שחיטה, דיני שהייה, דיני הגרמה ועיקור, דיני בדיקה לאחר שחיטה, לימוד מעשי של פירוק העוף ולמידת סוגי חלקיו, דינים המיוחדים לאיברים פנימיים כמו ריאה, טחול, כליות ובני מעיים, דיני רגלי הבהמה וכן לימוד מעשי של השחיטה.

 

מה כדאי לבדוק לפני שנרשמים?

לפני שנרשמים לקורס שחיטה כשרה כדאי לבדוק היטב אם הקורס מתאים הן מבחינת השעות, הימים, מספר המפגשים, העלות ודרכי ההגעה אליו והן מבחינת אופי העבודה, הדרישות בשוק, השכר הממוצע במשק וכו'. בנוסף, במקומות ההכשרה השונים מקבלים בונוסים שונים בנוסף לקורס עצמו כמו תעודות מטעם מקום ההכשרה, תעודות מטעם הרבנות הראשית, סט סכינים מיצרן נחשב בארץ ובעולם, סיורים מודרכים במשחטה מקצועית וכו'. עוד כדאי לבדוק את תנאי הקבלה לקורס, כולל ראיונות וציוני מבחנים הנחשבים ל"עוברים", יחד עם המעטפת המובטחת ממקום הלימודים, הליווי לאחר סיום הלימודים, קורסי שיווק על מנת להקל את היציאה לעולם העבודה ועוד.

סכין מקצועית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן