חשיבות השבת

אנשים רבים, בין דתיים ובין כאלו שאינם שומרים תרה ומצוות באופן מלא, נוהגים לשמור שבת באופן קבוע. שמירת השבת באה לידי ביטוי במספר רב של שדות. ההלכה היהודית אוסרת על עשיית שלושים ותשעה סוגי מלאכות שונים, וכל מלאכה מסתעפת לעשרות פעולות קטנות ודומות אחרות אותן אסור לעשות.

בימינו, שמירת השבת תתבטא בעיקר בכך שבמהלכה לא משתמשים במכשירים חשמליים דוגמת מחשב, פלאפון נייד ומכונית. לכן, במהלך השבת, נדמה פעמים רבות כי העולם עומד מלכת, וכי כל מרוץ החיים בו אנו מצויים במהלך השבוע נעצר ליממה.

המסורת היהודית משבחת את שומרי השבת ומבטיחה להם שכר רב על שמירה מלאה ונכונה של השבת. בנוסף, יעידו שומרי השבת היום, וגם כאלה שאינם מקפידים במהלך שגרת חייהם על קלה כבחמורה, כי זמן כניסת השבת, שורה עליהם מעין רגיעה קסומה וכי השבת תורמת לגיבוש המשפחתי ולרגיעה הנפשית בצורה יוצאת דופן.

אך, לעיתים, במיוחד בשבתות הקיץ הארוכות, שואלים את עצמם רבים, כיצד ניתן להעביר את השבת בצורה הטובה ביותר, כאשר אין לצדנו את הפלאפון הנייד או הטלוויזיה. לכן, נציג בפניכם מספר פעולות מומלצות לביצוע בעת שמירת השבת.

 

הפעולות המומלצות

לימוד פרשת השבוע

בכל שבת, בבית הכנסת נקראת "פרשת השבוע", כלומר קטע מסוים מחמשת חומשי התורה, שמייחד את התפילה של כל שבת.

מומלץ לשבת יחד עם השפחה או החברים, ולנתח בעזרת הפרשנים המופעים בצד החומש את פרשת השבוע, לנסות להבין כיצד אותם סיפורים מימי קדם מתקשרים לימינו אנו ומה הלקחים והתובנות אותם ניתן להחיות בנו במהלך השבוע הקרוב. פעילות כזו, תקרב ותגבש בינכם ובין החברים והמשפחה, ואף תצבע לכם כל שבת בגוון ייחודי, עשיר ומרתק.

 

סעודת שבת

מבין הרכיבים המשמעותיים ביותר של השבת, הם  שולחן השבת וסעודות השבת. בשבת, אין לאן להתחמק כאשר יושבים יחד לארוחה, ולכן זה בדיוק הזמן ליצור אוירה משפחתית מגובשת ונעימה.

כנסו את כל חברי המשפחה, הכינו מבעוד מועד ארוחה עם אוכל מיוחד שבני המשפחה אוהבים, ונסו ליצור שיח עשיר ואיכותי בין חברי המשפחה על השבוע שחלף ועל הקשיים וההצלחות אותם חוו חברי המשפחה. כך, באמצעות שיח, שירם ואוירה משפחתית, תעבירו עוד חלק ניכר מהשבת.

 

הליכה או טיול קצר

בשבתות בעלות מזג אויר נעים, נסו לנצל את שבת בערב לאחר הארוחה, שבת בבוקר לאחר התפילה או לחלופין את אחר הצהריים לטיול רגלי נעים. שלבו בטיול מקומות מיוחדים ונקודות תצפית ירוקות בסביבת הבית שלכם. נסו להגיע למקומות חדשים שאותם אתם לא מכירים תוך שיחה מעמיקה עם שתופיכם לטיול.

כך, תהינו משמירת השבת בצורה הטובה ביותר, ללא הרגשת שעמום וחוסר מעש אלא מתוך תחושה של מיצוי והנאה.

 

איש מתפלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן