ברכת המזון נחשבת לברכה חשובה מאוד שמאפשרת להודות לבורא עולם על המזון שניתן לנו. מדובר בברכה שלא תמיד מוכרת למי שגדלו בבית חילוני. עובדה זו גרמה לנו לצאת עם סדרת מדריכים בנושא שתבדוק בכל פעם באופן מעמיק את כל הפרטים החשובים ביותר על ברכת המזון במטרה להעלות את המודעות בנושא. מדריך זה הוא ה – 3 בסדרה והפעם, נציג בפניכם את הזמן שבו צריך לומר את ברכת המזון.

 

תכירו את האנשים שעומדים מאחורי מדריך זה

רגע לפני שנציג בפניכם את הזמן שבו צריך להגיד את ברכת המזון, ראוי שנציין בפניכם כי המדריך הנוכחי נכתב לאחר שפנינו אל גורמים שיודעים דבר או שניים בנושא. מדובר בנשים וגברים שדוגלים באורח חיים דתי. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו הודעה בפורום שמאפשר להעלות שאלות שונות בנוגע ליהדות.

לשמחתנו, קיבלנו מעל ל – 40 תשובות שאפשרו לנו לדעת את כל המידע המקיף בנוגע לברכת המזון והזמן שבו היא נאמרת. אנו רוצים לנצל את הבמה ולהודות לכל מי שהגיב להודעה שלנו בפורום. שכן, בזכותם, מדריך זה עולה לרשת והוא צפוי להעלות את המודעות בנושא.

 

מתי אומרים את ברכת המזון?

ברכת המזון נקראת לא פעם גם "ברכה אחרונה". שם זה מרמז על כך שהיא נאמרת בסיום הארוחה שבה הסועדים אכלו לחם, פיתה או לחמנייה באופן שהשביע אותם. יש מי שאומרים שצריך לברך ברכת המזון לאחר שנאכלו מאכלים אלו "כזית", כלומר, בכמות שגודלה מעל לגודל של זית.

חשוב לציין כי נאמר לנו שהברכה הזו צריכה להיאמר במקום שבו האדם סעד. כך שאם מישהו ישב בקצה השולחן ובשלב מסוים הוא עבר למקום אחר כדי לשוחח עם חברו, עליו לחזור למקומו ולברך בדיוק באותו מקום.

 

למה מברכים את ברכת המזון?

ציינו בפניכם בקצרה לעיל את המשמעות שעומדת מאחורי ברכת המזון. מדובר בעניין שמצריך פסקה שלמה. שכן, מדובר ביסוד חשוב שנוגע להודיה לבורא עולם שדאג לשים את המזון על שולחנו של הסועד. הרי הגוף, והקרקע נתונים בידי הבורא והוא זה שהביא לכך שהאדם יוכל לאכול לשובע – זה עניין שמצריך הודיה.

 

המחלוקת אודות המצבים שבהם הברכה צריכה להיאמר

על פניו, אפשר היה לסכם את המדריך הנוכחי ולומר שאת ברכת המזון צריך לברך לאחר אכילת לחם כזית, אבל יש מי שסוברים אחרת. יש מחלוקת בין התנאים שנוגעת למאכלים שעליהם הברכה צריכה להיאמר. רבן גמליאל אומר שצריך לברך אותה על כל מאכל משבעת המינים. רבי עקיבא לעומת זאת אומר כי מברכים את הברכה הזו לאחר שאדם אכל ארוחה ששבע ממנה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם מתי אומרים את ברכת המזון. כעת, כשיש בידיכם את כל המידע הדרוש, נותר לכם רק להשיג את הברכה ולברך אותה בהתאם לנכתב לעיל.

ברכת המזון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן