מורכבותו של תהליך הגיור

הקמת מערך הגיור

בשנים האחרונות, בעקבות גלי עלייה נרחבים, בעיקר מברית המועצות לשעבר ומדינות חבר העמים, ובזכות "חוק השבות", נוצר מצב ייחודי במדינת ישראל. במדינת ישראל כיום, ישנו ציבור גדול של אזרחים ישראלים, שסבא או אבא שלהם יהודי, הם משרתים בצבא, שותפים באופן פעיל בחיי היום יום במדינה ורואים בה את מולדתם, אך במקביל הם אינם יהודים מבחינה הלכתית.

מסלולי הגיור

בעקבות מצב מיוחד זה, הקימה המדינה מערך גיור מסועף ורחב, על מנת לספק לציבור זה אפשרות להתגייר בצורה מלאה, יעילה ובעזרת ליווי אישי חמים ותומך. במדינה כיום קיימים שני מסלולים מרכזיים לגיור.

האחד, הוא הגיור הצבאי, ביחידת "נתיב", שבאמצעותו יכולים אזרחי ישראל שאינם יהודים לעבור תהליך גיור בעודם בצה"ל בתחילת תהליך הגיוס או בסופו.

מסלול נוסף, הוא הגיור האזרחי, באולפני הגיור של "עמי". אולפני הגיור של "עמי", מפעילים מערך שלם של מכוני גיור, אליהם ניתן להירשם בכל עת, ובאמצעותם עוברים המתגיירים תהליך גיור אישי, עם המורים והמחנכים הטובים ביותר.

אחד הרכיבים המרכזיים ביותר בתהליך, הוא ה"משפחה המלווה". משפחה זו, היא משפחה אליה "מצמידים" את המתגייר, והיא מאמצת אותו אל חיקה במלוא מובנה של המילה. הליווי האישי בתהליך חשוב מאוד, וננסה להסביר ולהמחיש את חשיבות זו במאמר שלפניכם.

חשיבות הליווי האישי

דוגמה אישית

אחד היתרונות בהיצמדות למורה מלווה תומך, או משפחה מלווה תומכת בתהליך הגיור, הוא הדוגמה האישית שאותו גורם מלווה מציג למתגייר. המתגייר נפתח בצורה אינטנסיבית אל עולם שלם, מלא בכללים, חוקים, איסורים, ושאלות שצפות ועולות בקביעות.

לכן, הצורה הטובה ביותר ללמידה והטמעה של חיים יהודיים מלאים ותקינים היא היצמדות לגורם מלווה אישי, אותו ניתן לחקות, בו ניתן להתייעץ ואף לשאול אותו את השאלות שמכבידות על המתגייר בתהליך הגיור.

תמיכה נפשית

תהליך הגיור הוא תהליך לא פשוט, הוא כולל בתוכו שינוי קיצוני של אורח החיים אליו הורגל המתגייר, ניתוק מסוים מהתא המשפחתי הקרוב של המתגייר, ואף כניסה לעולם שלם שחוקיו ומנהגיו לא בהירים כלל למתגייר.

מצב זה גורם לחוסר יציבות נפשית לרבים מהמתגיירים, מצב שעלול להכביד ולהקשות אף יותר על התהליך. בדיוק לשם כך, הליווי האישי של המתגייר על ידי המשפחה המלווה, אליה הוא מוזמן לארוחות שבת וחג והופך לבן בית של ממש באותה משפחה, והליווי האישי של המורים בקורס הגיור, יוצרים מעטפת תומכת, חמימה, יציבה ומגוננת עבור המתגייר בעת הימצאותו בתהליך מורכב וקשה זה.

לסיכום

תהליך הגיור הוא תהליך מורכב אך נפלא, והגשר הבטוח והנכון ביותר לצורך תהליך כזה הוא תמיכה וליווי אישי אותם יכול לקבל המתגייר בשלל צורות דרך אולפני הגיור והמשפחות המלוות אליהם הוא יקושר בשמחה.

ספרי קודש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן