חתונה דתית היא אירוע שונה מאוד מחתונה חילונית.

לכן, אנשים שלא היו בחתונה דתית בעברם לא יודעים כיצד להתכונן לאירוע מן הסוג הזה.

במאמר הזה אשתדל לתת כמה טיפים חשובים להתכוננות לחתונה דתית מבחינת הלבוש.

 

מה טיב הטקס

כיאה לכל אירוע, כדי להבין כיצד להתלבש, יש להבין מה עתיד לקרות. כמו כל חתונה, קשה לאפיין בכלליות את כול החתונות, לרוב חתונה דתית תכלול פחות בגדים צנועים יותר, מאפיינים דתיים רבים, שבחתונה חילונית ינוהלו על ידי הרב (למשל שבע ברכות) יתנהלו אחרת ויכובדו האורחים.

הטקס לרוב יהיה צנוע יותר, גם בעלויות הכלכליות שלו. חתונות דתיות מאופיינות פחות באטרקציות מאוד יקרות וישנה העדפה לדברים פשוטים. האירוע עצמו יכלול דברי תורה רבים על זוגיות למשל ויכולים לבקש מן האורחים לברך.

 

המצווה לרקוד

לעומת חתונות חילוניות שבהן המוזיקה לרוב מושמעת ונבחרת על ידי הדי ג'י, בחתונות דתיות לרוב בחירת המוזיקה תהיה מנוגנת בהופעה חיה למשל על ידי להקת קלייזמרים, אבל גם כאן – התשובה מאוד תשתנה בהתאם לזרם הדתי, בעוד שבחתונות יותר דתיות לא תושמע מוזיקה שאיננה צנועה, בחתונות דתיות פחות יהיה יותר שילוב בין הז'אנרים המוזיקאליים.

 

 

הפרדה מגדרית

שוני משמעותי בין חתונה דתית לבין חתונה חילונית הוא הפרדה מגדרית. פעמים רבות, בין אם רחבת הריקודים תהיה מופרדת, ואז הריקודים יהיו ברחבת גברים ורחבת נשים עם מחיצה ביניהן, בחתונות אדוקות יותר ההפרדה תימשך גם באכילה והישיבה תהיה מופרדת מגדרית.

כמובן שיש לכך השלכות על אופן הלבוש. כמובן, כמו שבכול בחירת לבוש וחליפה, צריך לשים לב לנוחות ולמספר החליפות, חשוב לשים לב להבדלים הללו. בחירה של בגדים לא נוחים עלולה להיות בעייתית במיוחד כאשר רוקדים.

בעקבות המצווה לשמח את החתן והכלה ולרקוד, הבחירה לא לרקוד יכולה להיתפש בתור מעט מזלזלת, במיוחד אם אתם חברים טובים של החתן – לכן, שימו לב במיוחד לכך שאתם לובשים חליפה שעשויה מבד נוח, לא מגרד ואף גמיש במידת מה כדי שתוכלו לרקוד.

 

דברים נוספים לשים לב אליהם

כדאי לשים לב שכל הבגדים שלובשים הם בגדים צנועים. ככל שמדובר על גברים העניין פשוט יותר, עדיף שלא ללבוש מכנסיים קצרים למשל ולא לפתוח כפתורים בחולצה. מעבר לזה, חליפת גברים סטנדרטית מתאימה נהדר לסטנדרט הצניעות המקובל בחתונות דתיות.

תמיד כדאי לשים לב שלבושים באופן שמתאים לאירוע, כלומר, ככל שלא מדובר באירוע מיוחד, בחירתה של חליפה צבעונית במיוחד עלולה להיראות מעט מגוחכת ולא מתאימה לנוף. כדאי לשים לב ולהתייעץ עם אנשים שהולכים עימם לחתונה.

ניתן למצוא מגוון גדול מאוד של חליפות שמתאימות לכל סוגי האירועים באתר דיפלומט. כדאי לזכור שרכישה של חליפה לא חייבת להיות עניין יקר וישנן חליפות נהדרות ואיכותיות במחירים נוחים לצרכן.

 

זוג לפני חתונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן