חרדים הם אנשים שמשתייכים לחטיבת זרמים ביהדות שמתאפיינת בשמרנות והקפדה רבה על קיום המצוות וההלכה היהודית.

נכון לשנת 2016, החרדים מהווים 14% מתוך כלל האוכלוסייה היהודית מעל גיל 20 בישראל.

לימוד התורה מהווה חלק גדול באורח החיים של החרדים ולכן בדרך כלל החרדים לא לומדים מקצועות חול, והם מתקשים במציאת עבודה שתפרנס באופן ראוי את משפחתם.

במאמר זה נפרט על מקצועות בקרב הקהל החרדית.

 

תעסוקת הנשים החרדיות

במשפחות חרדיות רבות האבות משקיעים רק בלימוד התורה והאימהות הן המפרנסות היחידות. רוב ההשכלה של הנשים החרדיות נרכשת בזמן הלימודים בסמינר לאחר התיכון. בעזרת הלימודים בסמינר ניתן לקבל תעודות הוראה, תעודות הכשרה מקצועית ותעודות הנדסאיות. לפיכך, רוב הנשים החרדיות עוסקות בהוראה ובחינוך אך ישנן נשים יוצאות מן הכלל שבוחרות לעבוד במקצועות אחרים כגון: תכנות מחשבים, הנהלת חשבונות, ייעוץ מס, גרפיקה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, אדריכלות, עיצוב פנים, עבודה סוציאלית ועוד.

 

תעסוקת הגברים החרדים

פעמים רבות, הגברים החרדים בוחרים לעבוד במקצועות קודש וכך לפרנס את משפחתם. על מנת לעבוד כמשגיחי כשרות, סופרי סתם, שוחטים וכדומה, עליהם לעבור קורסים לחרדים שיכשירו אותם לעבודה במקצוע. להלן רשימה של מספר עבודות אפשריות לגברים החרדים:

 

משגיחי כשרות:

משגיח כשרות הוא אדם שעבר קורסים מיוחדים בהם הוסמך לעסוק בתחום הכשרות. הביקוש למשגיחי כשרות גדול מאוד ונפוץ בעיקר במסעדות, בתי מלון, מפעלי מזון, בתי חולים ועוד. על מנת להיות משגיחי כשרות, עליכם לעבור קורס הכשרה מיוחד בו תלמדו על ההלכות השונות בענייני תרומות ומעשרות, ייצור מזון, חומרי טעם וריח, מליחה ועוד. בסוף קורס השגחת הכשרות של מכון עליה תקבלו תעודה מיוחדת מטעם המכון ומטעם בד"ץ.

 

מסדרי חופה וקידושין:

סידור חופה וקידושין זוהי מצווה מיוחדת שדורשת הכשרה מקיפה וידע רחב בהלכות השונות. בעזרת הקורס של מכון עלייה שיארך כ- 3 חודשים תלמדו על ההלכות בנושא ותקבלו הכנה יסודית למבחני הרבנות הראשית. בנוסף, בעזרת הקורס תתנסו באופן מעשי בעזרת התמודדות עם סיטואציות והליכה לחופה. בסיום הקורס תקבלו תעודה של הרבנות הראשית ותעודות מיוחדות מטעם המכון.

 

סופרי סת"ם:

כתיבת סת"ם היא מלאכה מיוחדת מאוד שצריכה להתבצע בצורה טהורה על ידי אדם ירא שמיים שבקיא בהלכות הכתיבה. בעזרת הקורס של מכון עלייה שיארך כ- 4 חודשים, תלמדו ותרכשו ידע רחב בנוגע להלכה ולמיומנות של כתיבת סת"ם. בנוסף, בקורס תקבלו ערכת סופר סת"ם מיוחדת ויוקרתית שתספק לכם את כל הציוד הנדרש. לאחר הקורס, תוכלו לפנות אל המכון ולקבל מענה לכל שאלה ובעיה שתתקלו בה.

לסיכום, בעזרת מכון עלייה והקורסים לחרדים, החרדים יכולים לעבוד במגוון מקצועות קודש ללא צורך בידע מקדים רחב. בעזרת המקצועות הללו החרדים יכולים לפרנס את משפחתם תוך עיסוק בקודש ובתורה.

 

חופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן