אנשים רבים לא חושבים על כך אך זה פלא שלאחר אלפיים שנות גלות הקמנו מדינה יהודית ועוד בארץ ישראל. אין ספק כי זה מאורע מדהים ובעל משמעויות עצומות על כלל העולם. הפלא הגדול ביותר הוא העובדה כי העם היהודי שרד במשך אלפיים שנה ללא מדינה וזה דבר מיוחד וייחודי. אז כיצד שרדנו כל כך הרבה שנים? אם כן אין ספק שלמסורת יש חלק נכבד בכך. לאורך הגלות המשיכות היהודים לחגוג את החגים בצורה קבועה וללא שינוי וכך אנו מתהדרים היום בחגים רבים. אחד החגים הבולטים ביותר זה ללא ספק חג הסוכות המזוהה יותר מהכול עם סוכה. הדתיים ישנים כל השבוע בסוכה ואוכלים בה והכי חשוב מארחים בה אנשים רבים מכיוון שזו מצווה. חג הסוכות הוא אחד החגים היפים ביותר שיש ואין ספק שאנו צריכים להוקיר אותו.

כיצד אוכל ללמוד עוד על הדת ועל חג סוכות?

עולם הדת הוא עולם ומלואו ואין ספק כי זה העולם המיוחד ביותר שיש והיפה ביותר שיש. יש כל כך הרבה מה ללמוד על העולם הזה עד שעולה השאלה איפה אפשר לעשות זאת? איפה אפשר ללמוד עוד על חג סוכות ובכלל על חגים נוספים? אם כן אתם צריכים לדעת כי כיום יש רבנים רבים המעבירים שיעורים בתלמוד, דת וגמרא ואתם יכולים ללכת לשיעור כזה אם אתם רוצים ללמוד עוד על הדת. אין ספק כי שיעור גמרא הוא דבר מעניין מאוד וכדאי לכם להתחיל ולבחון את הנושא הזה אם אתם רוצים לדעת יותר ולהבין יותר בדת היהודית אשר שרדה אלפיים שנה תודות לשיעורים אלו.

מה הקשר ביו מזוזות לחג הסוכות?

אחד הדברים שחייבים לעשות זה לשים מזוזות מהודרות בסוכה. זה נוהג אשר השתרש אצל יהודים רבים והוא בעצם מראה על כך כי הסוכה היא בית לכל דבר ועניין. כיום אפשר למצוא מזוזות מדהימות בעלות ערך עצום ויפות במיוחד. כמובן שאתם לא חייבים להוציא כסף רב על מזוזה מהודרת ואפשר גם להתקין מזוזה זולה יותר. אך אם אתם רוצים להרשים את האורחים שלכם ולהראות להם עד כמה המסורת חשובה לכם אין ספק כי מזוזה יפה היא הדבר החכם ביותר שאתם יכולים לעשות ולשים אותו בסוכה בצורה היפה ביותר שיש.

 

מה הקשר בין סוכות ובין עלייה לכותל?

עליכם לדעת כי סוכות הוא אחד משלושת הרגלים. כלומר מדובר על חג מקראי יחד עם שבועות ופסח. בחג זה נהוג לעלות לכותל להתפלל כאשר בתקופה קדומה היו עולים לירושלים בחג הסוכות ולכן מנהג זה שומר על המסורת העתיקה והיפה הזאת. אין ספק כי חג הסוכות הוא אחד החגים היפים ביותר בדת היהודית וגם אחד הוותיקים שבהם וזה משמעותי לכל החוגגים את החג הזה.

סוכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן