המסורת היהדות עשירה בכתבים, דברי חכמה, מאכלים, שירים ושלל מנהגים שהופכים אותה לצבעונית ומעוררת השראה.

לכל יהודי בעולם יש מנהגים שהוא דואג לקיים גם אם זה באופן לא מודע.

כל אחד בוחר את המנהגים שהוא רוצה לקיים לפי חיבור אישי ומה שהיה בביתו שהיה ילד.

מנהגים מהווים עבורנו נוסטלגיה רבת משמעות – צליל אחד משירי "לכה דודי" מפיח בנו מחדש את הרגשות של כניסת שבת,

הזיכרון הראשון שלנו מהתחפושת של פורים יעלה בנו חיוך ושעשוע וכל מנהג שאי פעם קיימתם יעורר אתכם רגשית ויחבר

אתכם אל העם שלכם ואל התרבות שלכם.

 

כיסא אליהו הנביא

חשבתם על כוס אליהו של פסח? אז זה לא אותו דבר. כיסא אליהו הנביא הוא כיסא מהודר ומכובד שניצב בבית הכנסת או במקומות אחירם ומשתמשים בו בברית מילה. הסנדק בברית יושב עליו ומברך את האורחים. הכיסא הפך לפופולרי בקרב קהילות צעירות. מעוניינים לרכוש אחד כזה? תוכלו לרכוש בדיוק לפי הטעם שלכם והעיצוב האישי שתבחרו – לרכישה לחצו על כיסא אליהו הנביא . מיותר לציין שברית היא מנהג יהודי (מצווה למעשה) שהכי הרבה יהודים מקיימים.

 

קידוש

הרבה מהחילונים נוהגים גם לעשות קידוש. קידוש נעשה בבוקר ובערב השבת – מברכים על היין ועל לשבת, למנוחה ולמשפחה ולכן הוא כל כך פופולרי. בשביל קידוש צריך כוס של קידוש, למרות שזה לא הכלל של המצווה. כדאי לכם לרכוש כוס קידוש מהודרת ומכובדת שתגרום לכם ליהנות יותר מהקידוש.

 

מצות בפסח

הזכרנו מקודם את הכוס של אליהו בפסח, אבל המנהג הכי מקובל שנשמר הוא לאכול מצות. גם מי שלא שומר על אי אכילת חמץ בפסח טועם מצה או שתיים במהלך החג. מצות מסמלות את יציאת מצרים והן קשורות לליל הסדר אותו כולם מקיימים, לפחות אפילו רק ארוחה אם לא קוראים בהגדה.

 

הדלקת נרות של חנוכה

מי לא אוהב את חנוכה? המנהג שנשמר, לצד הסופגניות והלביבות, הוא הדלקת נרות החג. זה טקס כל כך משפחתי ומחבר לכן כולם נורא אוהבים לשמור עליו ולהיות חלק ממנו. כדאי לכם לקנות חנוכייה יפה לפי הטעם שלכם כדי ליהנות מחג שמח ושהחשק שלכם להדלקת החנוכייה יגדל.

 

מאכלי חלב בשבועות

איזה כיף זה שאפשר לגוון מדי פעם ולא לאכול רק בשר בארוחות המשפחתיות. שבועות הוא חג ביתי ונעים וכולם נוהגים לאכול בו מאכלי חלב – סוף סוף יש תירוץ

 

סיכום

מנהגים מהמסורת היהודית הולכים עם העם שלנו כבר שנים. כיף לשמור עליהם ולהשקיע בהם אז תקנו לכם את החפצים המתאימים לכך – כיסא אליהו הנביא, חנוכייה, ספרי קודש ועוד. כיף להשקיע במנהגים כי זה חינוכי, ערכי ומשפחתי. אתם בטוח לא רוצים להשאיר את הילדים שלכם בלי חוויות של מנהגי מסורת.

 

מנורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן