משימת התארגנות לשבת היא אתגר העל של השבוע, והיא דורשת מיומנויות רבות, ביניהן: תכנון, ארגון, בישול, ניקיון, עיצוב

ועוד.

איך ניתן להשתלט על הפרויקט השבועי הזה כשבין הרגליים מתרוצצים להם מספר זאטוטים עליזים עתירי רוח שובבות?

הפוסט הבא נועד ליישב את הקונפליקט: הכנות לשבת ושמירה על ילדים. כך תעשו זאת נכון.

 

כך מתארגנים לשבת עם ילדים בשטח

ערב שבת הוא זמן שדורש מאיתנו למצות מגוון יכולות, יש לנו דד ליין מוגדר מאוד, שאסור לנו לפספס בשום אופן. איך ניתן להגיע בשבת בנחת גם כהורים לילדים קטנים?

 

התחילו מוקדם

שבת אינה מאורע מפתיע, היא נכנסת מדי 7 ימים בדיוק, בשעה שכתובה באותיות גדולות על גבי לוח השנה. כאם או כאב לילדים קטנים, כדאי לחלק את מטלות ערב שבת לנתחים קטנים ולפרוס אותם במשך השבוע, כאשר הילדים כבר נמים את שנתם. ביום שלישי ניתן לעשות קניות, ביום רביעי לנקות את הבית ביסודיות, ביום חמישי לבשל, ואת כל שאר המטלות לבצע בשישי בבוקר, כך מפחיתים את הלחץ ומשקיעים את תשומת הלב בילדים שחזרו מהגן עם תיקיית עבודות מרשימה.

כדאי לתחום את ביצוע העבודות השונות עד לשעת חזרת הילדים ממוסדות הלימוד, אז יוקדש הזמן לארגון הילדים לכבוד שבת.

 

הזמינו בייביסיטר

שירותי השמרטפות נועדו בדיוק למקרים כאלו, בהם אתם נדרשים לעבודה אינטנסיבית, בפרק זמן קצוב, ואין לכם אפשרות לספק את צרכי הילדים באותה שעה. תוכלו לקבוע באופן קבוע שעתיים של בייביסיטינג מדי יום חמישי אחר הצהריים כדי לאפשר התארגנות נינוחה בקצב שלכם.

 

אפשרו לילדים לבצע מלאכות קלות לקראת שבת

הטיפ הזה נכון משלוש סיבות: שיתוף הילדים במלאכות פשוטות המתאימות לגילם, כמו אסיפת חלקי משחק או לבישת בגדי השבת בכוחות עצמם, גם מרגילה אותם לעצמאות, גם הופכת אותם לשותפים אקטיביים בהכנות שלבת וגם מסייעת לכם. בחרו בעבודה פשוטה ומוגדרת וזכרו להעניק לילד מילים טובות בסיומה.

 

התחלקו במשימות עם בן הזוג או בת הזוג

היכולות שלכם מוגבלות, אינכם יכולים לעשות מספר פעולות בעת ובעונה אחת, לכן כדאי להתחלק בשמירה על הילדים ובביצוע פעולות הקשורות לשבת בהתאם למה שנכון לכל אחד מבני הזוג. תוכלו להתחלף באמצע וכך לגשת בכוחות רעננים למשימה הבאה.

 

בקשו את שירותיה של עוזרת בית

התקופה בה אתם מגדלים מספר ילדים קטנים בהפרשי גיל צפופים היא קסומה מצד אחד ומורכבת לא פחות, מצד שני. זה הזמן להיעזר בשירותיה של עובדת ניקיון או עוזרת בית שתסייע לכם במלאכות לקראת שבת. זו השקעה אמנם, אבל הרוגע הנפשי ושמירה על הכוחות הפיזיים שלכם, שווים אותה.

 

ערב שבת עם ילדים – מורכב אך אפשרי!

נכון, זו איננה משימה קלה, כניסת השבת בזמן על כל מה שכרוך בכך, תוך שמירה על ילדים, אולם תמיד כדאי לדמיין את זמן הדלקת הנרות בו כל הבית מבריק, הילדים רחוצים ולבושים כנסיכים, והשבת פורשת כנף – זה יעזור לכם לרוץ את מרתון ערב שבת עם מטען של אנרגיות חיוביות.

נירות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Israeli flag

צרו איתנו קשר >>

דילוג לתוכן